Розробки уроків - ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ 3 клас II семестр - (за підручником В. О. Науменко) - 2014 рік

З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження)

ЛЕГЕНДИ. БАЙКИ. П'ЄСИ (продовження)

П'єси

Урок 52. П'ЄСИ. ЛЕСЯ МОВЧУН «ГОРІХОВІ ПРИНЦЕСИ». ЗА МОТИВАМИ АНГЛІЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ КАЗКИ (уривок) (продовження)

Мета: продовжити ознайомлення учнів із новим жанром — п'єсою; вчити передавати інтонацією почуття дійових осіб; розвивати творчі здібності учнів, образне мислення, інтуїцію; виховувати товариськість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Білі вівці уночі до нас прийшли,

На подвір’ї всі тихенько залягли.

Ось візьму я хворостину замашну —

Всіх непрошених овець я прожену.

Хворостину взяв і вибіг за поріг,

А в дворі не білі вівці — білий сніг.

2. Гра «переплутались рядки, ти їх швидше віднови»

Й ненароком розлила.          4

Хмарка йшла на іменини.      2

В подарунок дощ несла,       3

До сестрички, до хмаринки   1

3. Гра «добери кінцівку»

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра «Хто краще?»

Виразне читання п’єси за особами.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Що завжди перемагає в казках?

— Хто є уособленням зла в п’єсі-казці Лесі Мовчун «Горіхові принцеси»?

— Сьогодні ми дізнаємося, чи буде покаране зло? Чи переможе добро?

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання п'єси-казки Лесі Мовчун «Горіхові принцеси» (продовження) (с. 97-99)

1) Словникова робота.

Читання слів «луною» за вчителем

Ельфи

сновида

довіку

обличчя

лорнет

веремія

невимовна

гарнолика

— Як ви розумієте слово ельфи?

Ельф — доброзичливий дух природи, який нібито живе у повітрі, землі, горах і т. ін., виступає в казках як жваве і веселе створіння.

— Яке слово складається з двох частин? (Яснолика)

— Прочитайте тлумачення слів лорнет та веремія у підручнику (с . 97-98).

Фізкультхвилинка

2) Читання п'єси учнями за особами.

— Чи сподобалася онуку казка? А вам?

3) Аналіз змісту п'єси з елементами вибіркового читання.

— Куди зайшов Принц? Хто його зустрів у печері?

— Чию розмову підслухали Ніколь і Джоан?

— Як їм удалося перехитрити фей?

— Які чарівні предмети опинилися в руках Джоан і Ніколь?

— Як вдалося зняти чари з Джоан і Принца?

— Знайдіть у тексі ремарки. Поясніть їхню роль у творі.

— Що допомогло дівчатам подолати труднощі? (Уміння дружити, кмітливість )

— Знайдіть у тексті порівняння.

• Тільки Джоан і Ніколь, дві сестри,

Раді життю,... (мов привабливій грі).

• Принц таємничо встав, як... (сновида з побліклим обличчям,...).

• ...бо голова в неї,... (наче в теляти).

Джоан гарнолика —

поруч з Ніколь,... (мов ясний промінець).

4) Гра «Упізнай героя».

Ясноока, гарнолика... (Джоан)

Юна... (Ніколь)

Мудрий... (Король)

Хитренька... (Фея)

Бідолашний... (Принц)

Кмітливі... (Принцеси)

2. Гра «У театрі»

Робота в парах

— Розіграйте сцену з прочитаної п’єси-казки (за вибором).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Яку п’єсу-казку читали на сьогоднішньому уроці?

— Чого вчить ця казка?

— Які особливі ознаки має п’єса як жанр?

— Доведіть, що «Горіхові принцеси» — чарівна казка.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати розповідь про улюбленого героя з п’єси-казки «Горіхові принцеси».