II семестр
ОПОВІДАННЯ
СКРИНЬКА ЦІКАВИХ І ПОВЧАЛЬНИХ ІСТОРІЙ
Урок 106. ХАРАКТЕР ПЕРСОНАЖА. ВІРА АРТАМОНОВА «ЯСЕНОК»
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над скоромовкою. Гра «Дощик»
Летів горобчик, сів на стовпчик.
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
Шура, як весна..., зима
Кожушок в мішок..., настала
А як знов прийшла..., нема
До мішка, а там — ...! сховала
Залишилось...,— пушок
Трішки шкіри та..., небагато
Та ще ґудзики й... мішок
Миші влізли до... кожушка
І погризли..., залишився
Лиш шматочок...— мішка
Ось історія яка.
Край — ... (грай,рай, вибирай...)
їжачок — ... (павучок, бочок, черв’ячок,реп’яшок...)
Весна — ... (красна, ясна, голосна...)
М’яч — ... (скач, не плач, удач...)
Усмішка — ... (книжка, мишка, кішка...)
Ча-ча-ча — звірі граються в...(м’яча).
Ці-ці-ці — нападаючі — ...(зайці).
Чу-чу-чу — вовк ударив по...(м’ячу).
Ця-ця-ця — судить гру у них...(вівця).
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в парі. Гра «Обличчям до обличчя»
Учні повертаються одне до одного і переказують оповідання в парах.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми прочитаємо оповідання української письменниці Віри Артамонової.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
— Прочитайте назву твору (с. 120).
— Спробуйте передбачити, про що в ньому йтиметься.
2. Виразне читання оповідання вчителем (с. 120-121)
— Назвіть персонажів оповідання.
Хлів — будівля для свійської худоби та птиці.
2) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем, в парах на одному диханні.
Почує гілля
на подвір’ї зійшов
веселочки зернятка
вигаднику заперечливо
жартівник гіллястий
Фізкультхвилинка
Самостійне мовчазне читання оповідання учнями.
5. Виразне читання оповідання учнями «ланцюжком»
6. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання
— Де ріс ясен?
— З чим автор порівнює листочки маленького ясенка?
— Який випадок із життя хлопчика описано у творі?
— Як мама називала Володю? Чому?
— Яким ви уявляєте хлопчика?
— Що можете сказати про його характер?
— Чому мама запропонувала пересадити ясенка?
— Чому хвилювався Володя?
— Які звуконаслідування використовує автор в оповіданні?
— Назвіть дійових осіб оповідання.
— Прочитайте оповідання за особами.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Закінчи речення»
• Сьогодні на уроці я вчився...
• Найбільше мені сподобалося...
• Я запам’ятав...
• Хочу навчитися...
• Урок завершую з... настроєм.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Скласти продовження оповідання.