ПІСЛЯБУКВАРНИЙ ПЕРІОД
Урок 99. КОЛЬОРОВІ ВІРШИКИ. А. КОСТЕЦЬКИЙ «КВІТКОВІ СНИ». Є. ГОРЄВА «КОЛЬОРОВИЙ ВІРШИК»
Мета: вдосконалювати навички правильного, виразного читання; розвивати усне мовлення, пам'ять, фантазію; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
У нашого діда капелюх
Не по капелюхівськи.
2) Робота над закличкою.
Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику,
В череп’янім горщику.
Мені — каша, тобі — борщ,
Щоб густіший ішов дощ.
2. Робота над загадками
• На тонких бринять стеблинах
Між травинок і пеньочків,
Сині-сині, звуться дзвінко
Лісові квітки... (дзвіночки).
• Блакитні оченята
Із жита виглядають.
Хоч квіточки ці люблять,
Та з поля виганяють. (Волошки)
• Влітку диво це знайду
В полі, в лісі і в саду.
Ці рослини кольорові
Запашні, такі чудові. (Квіти)
— Ще не народилася на світ людина, якій би не подобались квіти. Змалку нас уражає їх досконалість, різнобарвність та аромат.
III. РОБОТА ЗА «ПІСЛЯБУКВАРЕМ» (с. 36-38)
1. Опрацювання вірша А. Костецького «Квіткові сни»
1) Читання вірша учнями.
— Про які квіти йдеться у вірші?
2) Гра «Доповни слово».
— Які сни сняться квітам? Відповідайте словами вірша.
Кульбабі —
Тюльпанові —
Дзвіночку лісовому —
Бузку —
Волошці —
Ромашці —
Фіалці —
3) Робота за малюнком.
— Які квіти зображено на малюнку? Якого вони кольору?
— Прочитайте слова у святкових кульках.
— Поміркуйте і скажіть, якого кольору вам уявляється написане слово. Зафарбуйте кульки.
Фізкультхвилинка
2. Опрацювання сторінки «Читай і збагачуй свої знання і вміння» (с. 37)
— Прочитайте і розкажіть, як утворилося слово колір.
— Прочитайте слова на одному диханні. Читайте швидко, вимовляйте чітко!
— Знайдіть спільне закінчення для всіх слів. Які слова утворилися? Які інші кольори ви знаєте? Які фарби потрібно взяти, щоб намалювати квіти, про які ви читали у віршах?
— Утворіть нові слова за зразком.
Робота над скоромовкою
— Потренуйтеся у читанні скоромовки. Прочитайте спочатку повільно, правильно читайте кожне слово. Тепер прочитайте правильно і швидко.
3. Опрацювання сторінки «Читай і світ пізнавай» (с. 38)
Робота в парах. Робота над віршем Є. Горєвої «Кольоровий віршик»
— Прочитайте вірш і вставте пропущені слова.
Кульбабка тиха при стежині
жовтіється сама собі.
А у волошки очі (які?)...
а в неба очі (які?)...
(Які?)... клени стали колом
побіля нашого двора,
а ген за тихим жовтим полем
(яке?)... сонце догора.
Слова для довідки: сині, голубі, зелені, червоне.
— Чи знаєте ви, скільки кольорів у веселки? Чи можете їх назвати? Щоб запам’ятати кольори веселки і їх порядок, вивчіть речення.
Чарівниця Осінь Жар-птаху Закликає Бабин Сад Фарбувати.
— У віршиках ви читали, які кольори дарує нам весна. Подаруйте і ви весні кольорові слова. Наприклад: голубі слова — небо, проліски.
Зелені слова — ...
Жовті слова — ...
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
— Про що йшлося на уроці?
— Які кольори дарує нам весна?