Розробки уроків - Українська література 7 клас - 2015 рік

Урок № 35. КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2

Мета:

• навчальна: перевірити рівень засвоєння знань, рівень сформованості вмінь та навичок із вивчених тем;

• розвивальна: розвивати уважність, логічне мислення;

• виховна: виховувати старанність, відповідальність.

Тип уроку: контроль набутих знань та вмінь.

Обладнання: тести.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ІІІ. ІНСТРУКТАЖ ЩОДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

IV. ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ

І варіант

Початковий рівень

1. За жанром «Тополя» Т. Шевченка є...

А піснею;                                      Б  притчею;

В баладою;                                    Г  байкою.

2. Твір «Гуси-лебеді летять...» М. Стельмах присвятив...

А своїм батькам;                           Б сину Ярославу;

В дядьку Себастьіну;                     Г своєму дитинству.

3. Оцінку «посередньо» Климко мав.

А із математики;                           Б  із читання;

В із письма;                                  Г  з історії.

Середній рівень

1. Установіть відповідність між художнім засобом та його назвою.

1 «Мені так любо, любо стало, Неначе в Бога.»

А епітет

2 «Ягня, здається, веселилось»

Б метафора

3 «Полюбила чорнобрива козака дівчина»

В персоніфікація

4 «Мов прокинувся, дивлюся: Село почорніло»

Г порівняння

2. До якого жанру належить твір Володимира Малика «Таємний посол»? Свою думку обґрунтуйте.

3. Коротко розкажіть про те, як Сафар-бей дізнався про те, що він насправді Ненко.

Достатній рівень

Через що «Заповіт» Т. Шевченка вважають твором, який об’єднує минуле, теперішнє та майбутнє?

Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру «Козак журби не має, із біди не плаче» (за твором Володимира Малика «Таємний посол»).

ІІ варіант

Початковий рівень

1. За жанром твір Володимира Малика «Таємний посол» є.

А баладою;

Б історико-пригодницьким романом;

В притчею;

Г історичною повістю.

2. У рядках

Чуло серце недоленьку,

Сказати не вміло —

використано такий художній засіб...

А порівняння;                                Б  метафора;

В епітет;                                        Г  гіпербола.

3. В основу вірша «Мені тринадцятий минало.» Покладено такий художній прийом.

А контраст;                                   Б  паралелізм;

В інверсія;                                     Г  алегорія.

Середній рівень

1. Назвіть мотиви, покладені в основу поезії «Тополя».

2. Коротко розкажіть про те, як Михайлик поставився до жебрака (М. Стельмах «Гуси-лебеді летять...»).

3. У якому епізоді Гр. Тютюнника найповніше розкривається вдача головного героя?

Достатній рівень

У чому полягає ідея незнищенності справжнього кохання та вірності у творі Т. Шевченка «Тополя»?

Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру «Арсен Звенигора — втілення національного духу України».

V. ПІДСУМОК УРОКУ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

► Прочитати твір О. Стороженка «Скарб»