Розробки уроків - ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ 4 клас ІІ семестр - (за підручником В.О. Науменко) - 2015 рік

КРАСА СВІТУ В ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ (продовження)

Лірика (продовження)

Урок 55. ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ «КРАСА СВІТУ В ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ»

Мета: повторити та узагальнити вивчений матеріал з розділу «Краса світу в художньому творі»; активізувати словниковий запас; вдосконалювати навички швидкого, виразного свідомого читання; розвивати вміння висловлювати власну думку; виховувати інтерес до читання.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Промовляння скоромовки з диригуванням у такт мовлення (вказівний палець правої руки рухається вгору-вниз; рух — слово)

Тато тут, тато там,                               Мама, мама тут і там.

Тато, тато тут і там.                             Тато тут, мама там,

Мама тут, мама там,                             Тато, мама тут і там.

2. Артикуляційна гімнастика

• «Грибочок».

Посміхнутися; поцокати язичком, ніби їдеш на конячці; присмоктатися широким язиком до піднебіння.

• «Кицька».

Губи в посмішці, рот відкритий; кінчик язика упирається в нижні зуби; вигнути язик гіркою, упираючись кінчиком язика в нижні зуби.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра «Хто краще?»

Конкурс на краще виразне читання вірша Степана Жупанина «Ходімо в поле, сину».

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми завершуємо вивчати розділ. Пригадайте його назву.

— Розгорніть зміст підручника. Знайдіть вивчений розділ.

— Яким твором починається розділ?

— Яким завершується?

— Назвіть свій улюблений твір. Чим він вам сподобався?

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Чи уважний ти читач?»

Тестування

1. Ким були батьки Т. Г. Шевченка?

а) Робітниками;           б)  кріпаками;          в) козаками.

2. Яку ріку найбільше любив Т. Г. Шевченко?

а) Дніпро;                   б)  Десну;                в) Дністер.

3. Хто був єдиним учителем у Лесі Українки в дитинстві?

а) Мати;                      б)  батько;               в) гувернантка.

4. З ким Ліна Костенко порівнює у своєму вірші зорі?

а) Із світлячками;                        в) з морськими зірками.

б) з їжаками;

5. Чим хлопчик перебив гілочку яблуні?

а) Палицею;                                         б) батогом;              в) каменем.

6. Скільки казок побачив Дмитро Павличко в пшеничному колоску?

а) Більше тисячі;                                   б) більше ста;          в) більше десяти.

Відповіді: 1б; 2а; 3а; 4б; 5в; 6б.

2. Гра «Утвори пару»

— З’єднайте назву твору з його автором.

«Реве та стогне Дніпр широкий...»

Леся Українка

«Сипле, сипле, сипле сніг...»

Дмитро Павличко

«Вже сонечко в море сіда...»

Ліна Костенко

«Красива осінь вишиває клени...»

Іван Франко

«Плесо»

Тарас Шевченко

3. Фізкультхвилинка

4. Гра «Пригадай твір і його автора»

• Ще уважніше подивився хлопчик навколо. Яскраво сяяло сонечко, високо в синьому небі літали птахи, до самого обрію пливли зелені хвилі лісу. (Василь Сухомлинський. Краса, натхнення, радість і таємниця)

• Полудень.

Поле широке, безлюдне,

Довкола для ока й для вуха

Ні духу! (Іван Франко. Полудень)

• Пливе білий човник, хвилечка колише,

Хвилечка гойдає;

Пливе білий човник,

вітер ледве дише,

Ледве повіває. (Леся Українка. Пливе білий човник, хвилечка колише...)

•   Там я ходила і все вислухала,

що говорила вона,—

та невеселая дума

чулася в гомоні того «зеленого шума»! (Леся Українка. Сосна)

• Задощило. Захлюпало. Серпень випустив серп.

Цвіркуни й перепілочки припинили концерт. (Ліна Костенко. Осінь, ось вона, осінь)

• На скрипці грала під хатою,

Але не просила їди,

Бо стала сама багатою —

Минулися холоди. (Дмитро Павличко. Синиця)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи все вдалося виконати на сьогоднішньому уроці?

— Які завдання були найбільш цікавими?

— Під час виконання яких завдань виникали труднощі?

— Що вам найбільше запам’яталося?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Відповідати на запитання рубрики «Повтори і пригадай» (с. 62).