У КРАЇНІ ГУМОРУ
Гумористичні твори
Урок 94. ГРИЦЬКО БОЙКО. ВИКРУТИВСЯ. ДЕ ІВАНКО?
Мета: актуалізувати й розширити знання учнів про творчість Грицька Бойка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; розвивати почуття гумору, вміння стежити за перебігом подій сюжету, висловлювати оцінні судження, узагальнювати; виховувати любов до художнього слова.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Вже дзвінок сигнал нам дав:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Роботу швидше починаймо!
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Робота над скоромовкою. Гра «Дощик»
Діти читають хором.
• Накрапає дощ (тихо).
• Дощ пускається сильніше (голосніше).
• Злива (голосно).
• Дощ слабшає (тихіше).
• Дощ припинився (читання припиняється).
Біля будки песик Бобик
Ліг на сонці, гріє лобик.
Раптом муха-цокотуха
Продзжчала біля вуха.
Бобик — бац! Пропала муха.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра «Хто краще?»
Конкурс на краще виразне читання вірша Грицька Бойка «Відпочити ніколи».
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомлення з творчістю Грицька Бойка.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Гра «Передбачення»
— Прочитайте заголовок з відповідною інтонацією.
«Викрутився».
«Викрутився»!
«Викрутився»?
— Як ви вважаєте, про що йтиметься у вірші, який має такий заголовок?
2. Виразне читання вірша вчителем (с. 116)
— Чи сподобався вам вірш?
— Який настрій він у вас викликав?
— Які картини ви уявляли, слухаючи його?
3. Словникова робота
Читання слів «луною» за вчителем, потім — напівголосно в парах одне одному
Крізь | лежав |
холодну | лікарів |
стрівся | водичку |
провалився | позавчора |
— Яке слово вжито у пестливому значенні? (Водичку)
— За допомогою якого суфікса воно утворене? (-ичк-)
— Прочитайте іменники, потім прикметник, дієслова.
4. Фізкультхвилинка
У садку зеленому
Яблук нарвемо.
В кошики великі
Ми їх складемо.
Ручки хай потрудяться —
Буде нелегко.
Вправними, бадьорими,
Дружними ростемо.
5. Гра «Бджілки»
Самостійне напівголосне читання вірша учнями
— Хто є головними персонажами вірша?
6. Робота в парах. Підготовка до виразного читання вірша
— У якому темпі, з якою інтонацією, силою голосу будете читати вірш?
— Як прочитаєте слова вчителя? слова Миколи?
— Де зробите паузу?
7. Виразне читання вірша учнями
— Чи вдало автор дібрав заголовок до вірша?
— Про кого сказано, що він викрутився?
— Про яку рису характеру хлопчика це свідчить?
8. Гра «Добери риму»
Миколу — (школу).
Річку — (водичку).
Хворів — (лікарів).
Позавчора — (учора).
Стрівся — (провалився).
9. Робота в парах
Читання в парах учнями усмішки Грицька Бойка «Де Іванко?»
— Хто є головним персонажами усмішки?
— Чому відповідь Томи викликає сміх?
— Чи повірив їй учитель?
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— З якими творами ознайомилися на сьогоднішньому уроці?
— Хто автор цих творів?
— Який настрій панував на уроці?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Скласти веселу розповідь про цікавий випадок зі свого життя.