Розробки уроків - ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ 4 клас ІІ семестр - (за підручником В.О. Науменко) - 2015 рік

КРАСА СВІТУ В ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ (продовження)

Лірика (продовження)

Урок 66. ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ТЕМОЮ «ПЕЙЗАЖ У ПРОЗОВИХ ТВОРАХ»

Мета: узагальнити знання учнів за прочитаним розділом «Пейзаж у прозових творах»; вчити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати творчі здібності учнів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати любов до рідного слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Артикуляційна гімнастика

• «Пароплав гуде».

Губи в посмішці, відкрити рот, з напругою вимовити довгий «и-и-и...».

• «Слоник п’є».

Витягнувши вперед губи трубочкою, утворити «хобот слоника». «Набирати водичку», злегка при цьому прицмокуючи.

• «Індик базікає».

Язиком швидко рухати по верхній губі — «бл-бл-бл-бл...».

2. Розгадування ребусів

г1а; пі2л; віЗло; заЗмка; перб; мі100; пі100лет; 100янка; 7я; ві3на; 100ляр; 3буна.

(Година; підвал; вітрило; затримка; першість; місто; пістолет; стоянка; сім’я; вітрина; столяр; трибуна)

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра «Хто краще?»

Конкурс на краще виразне читання оповідання Василя Сухомлинського «Ми їздили в Канів...».

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми завершуємо вивчати розділ.

— Пригадайте його назву.

— Розгорніть зміст підручника.

— Знайдіть вивчений розділ.

— Яким твором починається розділ?

— Яким завершується?

— Назвіть свій улюблений твір.

— Чим він вам сподобався?

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Чи уважний ти читач?»

Тестування

1. Скільки було каченят у Чомги?

а) Троє;                       б)  двоє;                  в) четверо.

2. Під яким деревом перепочивала письменниця Марко Вовчок?

а) Під вербою;             б)  під липою;          в) під кленом.

3. Які дійові особи з твору Михайла Коцюбинського «На небі сонце...» хотіли бути схожими на небо?

а) Сокирки;                 б)  волошки;            в) петрові батоги.

4. Що збирало дівча на узбіччі дороги?

а) Стручки гороху;       б)  польові квіти;   в) гриби.

5. До кого хотіла тихо підкрастись дівчинка?

а) До зайчатки;            б)  до перепілки; в) до зозулі.

6. Біля якого міста знаходиться могила Т. Г. Шевченка?

а) Києва;                      б)  Умані;            в) Канева.

Відповіді: 1в; 2а; 3б; 4а; 5б; 6в.

2. Фізкультхвилинка

3. Робота в групах

— З’єднайте назву твору з автором.

Марко Вовчок

«На небі сонце...»

Олесь Гончар

«Чомга і весна»

Іван Сенченко

«Другого дня»

Михайло Коцюбинський

«Солов’їна сторожа»

Василь Чухліб

«Чимчикують наші хлопці...»

4. Гра «Пригадай твір і його автора»

•   Що то синіє?

— Волошка.

— Яка гарна!

(«Солов’їна сторожа» за Олесем Гончаром)

•   Хлопці брели поміж квітами. Женька скинув кепку, підставив під сонце спітнілий лоб. Левко теж... (Іван Сенченко «Чимчикують наші хлопці...»)

•   Бачимо далекі береги Дніпра, його могутні води, бачимо зелені ліси на високих кручах. І все це дороге для нас. (Василь Сухомлинський «Ми їздили в Канів...»)

•   Вона почула весну найперша... Все вище піднімалося сонце, крига відступала й відступала від ополонки. (Василь Чухліб «Чомга і весна»)

•   Округи мене то жито половіє, а в житі купка льону голубо цвіте; то ячмінь колоситься; оддалеки гайок синіє... (Марко Вовчок «Другого дня»)

•   Твердий, безостий колос б’є по руках, а стебло лізе під ноги. (Михайло Коцюбинський «На небі сонце...»)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Закінчи речення»

•   Сьогодні на уроці я вчився...

•   Мені було цікаво...

•   Свою роботу на уроці оцінюю...

•   Урок завершую з... настроєм.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Відповідати на запитання рубрики «Повтори і пригадай» (с. 72).