Розробки уроків - ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ 3 клас II семестр - (за підручником В. О. Науменко) - 2014 рік

З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження)

СВІТ ГУМОРИСТИЧНИХ ТВОРІВ

Гумор у дитячій літературі

Урок 118. ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ «СВІТ ГУМОРИСТИЧНИХ ТВОРІВ»

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів з опрацьованого розділу; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати спостережливість, творчу уяву, здатність емоційно реагувати на художнє слово, розмірковувати над текстом; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Гра «Дощик»

Діти читають хором:

• накрапає дощ (тихо);

• дощ пускається сильніше (голосніше);

• злива (голосно);

• дощ слабшає (тихіше);

• дощ припинився (читання припиняється).

Ґава годувала

Ґавенят на ґанку.

Все приготувала

Ґава для сніданку.

Ґоґель-моґель, аґрус

І гарячі грінки,

Голубці і рибу,

І смачні тартинки.

2. Робота над чистомовкою

Язик угору — ша-ша-ша,

Наша Маша в ліс пішла.

Язик донизу — са-са-са,

Укусила в ніс оса.

Язик угору — ши-ши-ши,

Машу в лісі ми знайшли.

Язик донизу — си-си-си,

Вуса, вуса у оси.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра «У художньому музеї»

Учні презентують свої малюнки до уривка з твору Астрід Ліндгрен «Малий і Карлсон, що живе на даху».

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Який розділ ми завершили вивчати?

Гра «Закінчи речення»

Твори, у яких про серйозне говориться з добродушною усмішкою, а вади й кумедні риси в характерах і поведінці героїв доброзичливо висміюються, називають... (гумористичними).

— У чому полягає особливість цих творів?

— Які з них вам найбільше сподобалися?

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Хто автор?»

Витівники»

Грицько Бойко

Отакий у мене ніс»

Астрід Ліндгрен

Малий і Карлсон, що живе на даху»

Микола Носов

2. Робота в групі

Коротко переказати зміст гумористичних творів.

1-ша група — Грицько Бойко «Отакий у мене ніс»;

2-га група — Микола Носов «Витівники»;

3-тя група — Астрід Ліндгрен «Малий і Карлсон, що живе на даху».

Фізкультхвилинка

3. Гра «Чи уважний ти читач?». Тестування

1. Що хотіли випити до сніданку мама з татом героя вірша Грицька Бойка?

а) Меду;             

б) риб’ячого жиру;                                

в) кефіру.

2. Кому хлопчина дав м’яч?

а) Петрикові;        

б) Миколці;           

в) Сашкові.

3. Яку казку читали малі витівники?

а) «Червона Шапочка»;                         

б) «Троє поросят»;

в) «Вовк і семеро козенят».

4. Кого боялися Валя і Петрик?

а) Вовка;              

б) крокодила;        

в) павука.

5. Чим Малий прикрашав вежу із кубиків?

а) Зіркою;             

б) тюфтельками;   

в) листочками.

6. Чим накрилися Малий і Карлсон, прямуючи до вітальні?

а) Пледом;            

б) килимом;          

в) ковдрою.

Відповіді: 1) б; 2) а; 3) б; 4) а; 5) б; 6) в.

4. Гра «Упізнай автора»

• Була веселою, мала багату уяву, хист до жартів і вигадування цікавих історій. (Астрід Ліндгрен)

• Працював режисером, створив чимало мультиплікаційних, навчальних і наукових фільмів. (Микола Носов)

• Його смішинки про малят і звірят, шкільні й спортивні веселики, скоромовки-спотиканки, загадки дуже дотепні. (Грицько Бойко)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Закінчи речення»

• Сьогодні на уроці я вчився...

• Найбільше мені сподобалося...

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

— Пригадайте смішні випадки зі свого життя і розкажіть про них. Спробуйте написати гумористичний твір (оповідання чи вірш) про одну із цих пригод.