Розробки уроків - ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ 3 клас II семестр - (за підручником В. О. Науменко) - 2014 рік

З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження)

СВІТ ПРОЗИ

Повість

Урок 109. ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ «СВІТ ПРОЗИ»

Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів з вивченого розділу; вчити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати зв'язне мовлення, образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Гра «Зарядка для язичка»

• Задми свічку.

• Понюхай квіточку.

• Пий чай із блюдця.

• Надми кульку.

• Подми на кульбабку.

• Насос.

• Годинник.

2. Звуконаслідувальна гра «Що як звучить?»

Так колесо свистить пробите: с-с-с.

Сичить гусак старий сердитий: с-с-с.

Вода тече, співає в кранику: с-с-с.

Свистить завжди окріп у чайнику: с-с-с.

3. Робота над скоромовкою

Гра «Дощик»

Діти читають хором:

• накрапає дощ (тихо);

• дощ пускається сильніше (голосніше);

• злива (голосно);

• дощ слабшає (тихіше);

• дощ припинився (читання припиняється).

Обережний хитрий лис

До нори вечерю ніс.

Біг додому лісом лис,

Шелестів над лисом ліс.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра «Обличчям до обличчя»

Учні в парах повертаються одне до одного і переказують уривок з повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять» від імені Михайлика та від імені матері.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми завершуємо вивчати розділ «Світ прози». Пригадаємо твори, які ми вивчали, ще раз зустрінемося з героями, яких полюбили.

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Відгадай загадку»

— Відгадайте загадку, впізнайте героя, назвіть твір і його автора.

• Мають всі сіреньке пір’я,

Завжди скачуть на подвір’ї,

Галаслива їхня зграя.

Діти, хто пташок цих знає? (Горобці)

(Олександр Копиленко «Розбишака Чив»)

• Не козлик, а рогатий,

Повільний, вайлуватий,

За собою тягне дім

І ховається у нім. (Равлик)

(Василь Чухліб «Равлик»)

Фізкультхвилинка

• Навесні пташки носаті

Оселились в нас на хаті,

Довгоногі, довгошиї,

Жабенят ловити вміють. (Лелеки)

(Юрій Збанацький «Лелеки»; Галина Демченко «Лелеки»)

• Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав,

А як впав глибокий сніг —

У барлозі спати ліг. (Ведмідь)

• Сіла на сосну й стрекоче,

Всі новини знати хоче.

Чорний хвостик, білобока,

Називається... (сорока).

(Юрій Старостенко «І трапиться ж таке...», «Хто це такий?»)

• Вередлива ця тварина —

Мов розбещена дитина,

В очі віддано загляне,

Лапку тягне до банана. (Мавпа)

(Микола Трублаїні «Яшка і Машка», «Омар», «Шоколад боцмана»)

2. Робота в групах

— Оберіть оповідання, у якому багато діалогів. Розподіліть ролі та прочитайте його за особами.

3. Гра «Дуель»

Робота в групах

Групи зачитують одна одній уривки і визначають, з якого вони твору.

4. Гра «Мій улюблений герой». Вправа «Мікрофон»

Учні розповідають про улюбленого героя з прочитаних творів за пам’яткою, поданою на першому форзаці.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Закінчи речення»

• Сьогодні на уроці я вчився...

• Найбільше мені сподобалося...

• Важко було...

• Вдалося подолати труднощі завдяки...

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Відповідати на запитання «Повтори і пригадай» (с. 161).