І семестр
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА
НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ
Урок 6. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ДОБРИДЕНЬ, ШКОЛА!
Мета: формувати уявлення учнів про загальнолюдські цінності, роль знань у житті людини; викликати інтерес до навчання в школі; розвивати читацькі навички, пам'ять, образно-аналітичне мислення; виховувати сумлінність, старанність.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
1. Слухання пісні В. Шаїнського «Вчать у школі»
2. Виразне читання вірша вчителем
...Ось і школа. Квіти, квіти
Загойдалися вгорі.
Ті, що звались просто діти,
Нині звуться школярі.
— Школа, — вчителька сказала, —
Це не просто гарний дім
І не просто класи, зали —
Треба знати нам усім.
В школі всіх наук джерела
Дбало зібрані людьми.
За віки міста і села
Школа вивела з пітьми.
Усього багато в школі
Є цікавого для вас.
А тепер ідіть поволі,
Любі діти, в другий клас.
П. Воронько
— Про що йтиметься на уроці?
Складання усної розповіді «Що тобі найбільше подобається в школі».
III. ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНОГО ТВОРУ.
ОПОВІДАННЯ А. КОВАЛЬ «ЗДРАСТУЙ, ШКОЛА!»
— Який вік нашої школи?
— Як давні греки називали школу?
— Хто міг відвідувати школи Стародавньої Греції?
— Коли школа прийшла на наші слов’янські землі?
• Спочатку хлопчики ходили до школи...
• Завершувалося навчання в спеціальній школі...
• Дорогою до нас школа побувала у Стародавньому Римі...
Вірші: «До школи» Р. Росяника, «У школу» Л. Храпливої, «Головна професія» А. Костецького.
Наука дасть нам силу
Дістатись до мети,
А Україні милій
В потребі помогти.
— Хто автор цього вірша?
Вчить пташка мати
Своїх пташат
Вгору здійматись,
В хмари злітать.
— З якого вірша слова?
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр —
Всі називають головною...
— Якими словами продовжується вірш?
Фізкультхвилинка
IV. КОЛЕКТИВНЕ ЧИТАННЯ Й ОБГОВОРЕННЯ КАЗКИ В. СУХОМЛИНСЬКОГО «ЛИСЕНЯТКО-ПЕРШОКЛАСНИК»
1. Самостійне читання казки учнями
— Що вирішило лисенятко?
— Яку відповідь дала мама?
2. Читання казки учнями «ланцюжком»
1) Куди ходило лисенятко?
а) У ліс;
б) в садок;
в) у школу.
2) Чому лисенятко не хотіло йти до школи?
а) Болів живіт;
б) боліла голова;
в) болів зуб.
3) Що вирішила мама?
а) Вирвати зуб;
б) пожаліла і залишила вдома;
в) завела в школу.
4) Як повелося лисенятко?
а) Утекло;
б) злякалось і вирішило йти до школи;
в) погодилося вирвати зуб.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Що сподобалося на уроці?
— Що дає вам школа?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
— Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «Осінь щедра, осінь золотава». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.