І семестр
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА
НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ
Урок 1. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПІДРУЧНИКОМ. СКРИНЬКА УСНОЇ НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ
Мета: ознайомити учнів з новим підручником; учити орієнтуватися в ньому; навчати учнів виразно читати вірші, інтонувати речення, аналізувати прочитане; формувати інтерес до навчання; прищеплювати любов до школи.
II. БЕСІДА ПРО ЛІТНІ ВРАЖЕННЯ ШКОЛЯРІВ, ПРОЧИТАНІ КНИГИ
Використання інтерактивної технології «Мікрофон»
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ ПІДРУЧНИКОМ
1. Бесіда, розпитування
— У першому класі ви навчилися читати.
— Який підручник нам у цьому допоміг?
Цю найпершу в школі книжку Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку Прокладає наш... (Буквар).
— Згадаймо уроки нашого Букварика!
Гра «Сонечко»

Гра «Спускаємося з піраміди»
Учні читають слова, намагаючись тримати очі на точці.

— Молодці! Ви добре пам’ятаєте все те, чого вас навчив Букварик. Колективне розглядання підручника
— Хто зображений на обкладинці?
Ознайомлення зі структурою підручника
— Які відомості є на титульній сторінці?
— Де саме виданий підручник?
— Хто його автор?
— Чудові ілюстрації до підручника намалювали художники. Назвіть їх.
— Чи зрозумілі вам умовні позначення?
— Щоб легше було зорієнтуватися, в будь-якому підручнику є зміст.
Учні розглядають зміст підручника. Порівнюють його з малюнками форзаців. За завданням учителя знаходять певні твори. Зачитують назви розділів. Учитель читає напутнє слово автора (с. 3).
— Хто зображений на малюнку?
— Що розглядають діти?
— Під яким кущем сидять діти?
— Що ви знаєте про калину?
— Які квіти зображено на малюнку? (Мальви, ружі)
2. Фізкультхвилинка
IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
— Як називається І розділ нашого підручника?
— Про що йтиметься у творах цього розділу?
— Український народ споконвіку використовував фольклорні тексти, що є справжнім джерелом людської мудрості, виразником народного світогляду, скарбницею національної духовності. Значну їх частину становить дитячий фольклор.
— Прочитайте текст у підручнику на с. 4.
— Які твори складав з давніх часів український народ?
— Як передавалися ці твори від покоління до покоління?
— Яку назву вони отримали?
— Які з народних творів призначені саме для дітей?
Жанр — різновид твору.
4. Ознайомлення з народними дитячими піснями та малими жанрами
Слухання української народної дитячої пісеньки «Ой на горі...»
— Про кого ця пісенька?
— Де сидить зайчик?
— Що він робить ніжками? (Чеберяє)
Чеберяти — робити часті рухи ногами, рідше руками.
— Прочитайте, що сказав про пісню М. Рильський.
— Про які особливості пісні розповідає поет?
5. Робота над завданнями зі скриньки усної народної творчості (с. 5)
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Що нового дізналися на уроці?
— Чи сподобався вам урок?
— Що найбільше запам’ятали?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Намалювати ілюстрацію до пісеньки «Ой на горі...».



