II семестр
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ
СКРИНЬКА КАЗОК ЗАРУБІЖНИХ ПИСЬМЕННИКІВ
Урок 120. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. «І ВКРИЛИСЬ ЛУКИ ЦВІТОМ, ВІТАЮЧИСЬ ІЗ ЛІТОМ»
Мета: навчати учнів читати швидко і виразно, усвідомлювати зміст прочитаного; розвивати пам'ять, образне мислення; виховувати любов до природи.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Біля моря долілиць
Спину гріє хлопчик Гриць.
Перележав, перегріві
Горе Грицю — підгорів.
— Прочитайте скоромовку очима, за указкою — на швидкість, чистоту і правильність вимови.
Лa — (ласка, лама, ластівка,...)
Ру — (рука, ручка, рубанок, рукав,...)
Ша — (шахи, шапка, шакал, шарада,...)
Рак ранесенько проснувся,
В черевики гарні взувся
Срібна рибка пропливала,
Вона рака не впізнала.
Рак розсердився, роззувся
І додому повернувся.
Г. Чубач
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Відгадайте загадку.
• На деревах вишеньки,
А в траві — сунички.
Сонечко із висоти
Нам цілує щічки.
Вся земля теплом зігріта,
Бо до нас приходить... (літо).
— Сьогоднішній урок ми присвячуємо чудовій порі року — літу.
— Чи любите ви літо?
— За що ви його любите?
IV. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИГ
— Які книжки на виставці вам знайомі?
— Хто хоче ознайомити зі своєю книжкою?
— Візьміть книжку, яка вам найбільше сподобалася.
— Як називається ця книжка?
— У ній один твір? Чи це збірка творів?
— Чи написано прізвище автора на обкладинці?
— Хто намалював ілюстрації до неї?
— Де видана книжка?
V. ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНИХ ТВОРІВ
— В якому вірші говориться про початок шкільних канікул? (Роман Завадовий «Кінчається наука в школі»)
— Прочитайте окличне речення.
— Кому вдячні діти?
— З чим автор порівнює крапельки роси? (Марія Познанська «Роса»)
Гра «Доберіть риму»
Влітку — квітку; краси — роси; краплина — перлина; горить — за мить; розтане — стане; увись — колись.
VI. ЧИТАННЯ ТА ОБГОВОРЕННЯ ОПОВІДАННЯ ВАСИЛЯ ЧУХЛІБА «СТЕЖИНКА»
Самостійне мовчазне читання оповідання учнями.
— Куди стежка повела Тетянку?
— Що вона бачила прямуючи стежкою?
— Кого зустріла Тетянка?
— Де живуть мурахи?
— Чим зайняті бджоли?
Намалювати словесний малюнок до оповідання.
— Якими ви собі уявляєте гарбуза та гарбузиху з гарбузенятами?
Фізкультхвилинка
VII. ЧИТАННЯ ОПОВІДАННЯ «ХТО НАЙКРАЩИЙ СПІВАК?» (за Романом Завадовичем)
Учитель демонструє малюнки пташок, а діти відгадують, хто це. (Слухання аудіо-запису голосів птахів.)
2. Самостійне мовчазне читання оповідання учнями
— Чий спів слухало пташине журі?
— Кого визнали переможцем?
— Чому горобеня мало іншу думку?
VIII. ПІДСУМОК УРОКУ
— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
— Що видалося найбільш цікавим?
— Який висновок зробили для себе?
— З яким настроєм завершуєте урок?


