II семестр
ОПОВІДАННЯ
СКРИНЬКА ЦІКАВИХ І ПОВЧАЛЬНИХ ІСТОРІЙ
Урок 104. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. «МАМО ЛЮБА, ДОБРА, МИЛА...»
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Жив жучок
Між бур’янами,
Жив без тата і без мами.
Жив і жив,
І не тужив,
Жовтим листям Ворушив.
Г. Чубач
Серед лісу, де пеньочок,
Із землі росте... (грибочок).
Мають діток всі звірята.
У пташечок є теж малята!
У відгадки будем грати
І тваринок називати.
У ведмедів... (ведмежата).
В качки семеро... (качат).
А у курки сім... (курчат).
В мишок дітки... (мишенята).
А у пташок... (пташенята).
В корівки... (телятко).
А у коника... (лошатко).
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Хто вас, діти, щиро любить,
Хто вас ніжно так голубить,
Хто кладе у постіль спати? (Мати)
— Сьогоднішній урок ми присвятимо найріднішій, найдорожчій на світі людині — матусі.
IV. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИГ
— Які книжки ви бачите на виставці?
— Хто ознайомить зі своєю книжкою?
— Які книжки на виставці вам знайомі?
— У яких найкращі ілюстрації?
— Хто знає прізвища художників, які підготували ілюстрації до цих книжок?
V. ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНИХ ТВОРІВ
1. В. Сухомлинський «Найласкавіші руки»
— Куди приїхала маленька дівчинка з мамою?
— Куди вони пішли?
— Що трапилося з дівчинкою?
— Як дівчинка розказувала про свою маму?
— Продовжіть словами тексту:
Очі у мами...
Волосся у мами...
Руки у мами...
Робота в парах. Читання діалогу
2. К. Перелісна «Гарна ти, матусю...»
1) Конкурс «Хто найкраще прочитає вірш».
Мила — навчила;
родину — Україну;
матусю — вклонюся.
Фізкультхвилинка
VI. ЧИТАННЯ ТА ОБГОВОРЕННЯ НОВИХ ТВОРІВ
1) Виразне читання оповідання вчителем.
— Де сидів вітер?
— Що з ним трапилося?
— Як Дмитрик рятував вітер?
— Що виросло у Дмитрика?
— Що трапилося з мамою Дмитрика?
— Про що вона попросила сина?
— Як Дмитрик виконав мамине прохання?
— Чому хвороба покинула хату?
— Чи в усіх дітей виростають крила?
1) Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання оповідання учнями.
— З якою інтонацією слід читати оповідання?
Читання оповідання один одному.
3) Гра «Продовжіть прислів'я».
• Пташка радіє весні, а дитя... (матері).
• Діти плачуть, а в матері... (серце болить).
• На сонці — тепло, а біля матері... — (добре).
VII. ПІДСУМОК УРОКУ
— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
— Як слід ставитися до мами?
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
— Наступний урок позакласного читання ми проведемо за темою «Казки народів світу».
Матеріал до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.