ПІСЛЯБУКВАРНИЙ ПЕРІОД
Урок 114. ДЛЯ МАЛЯТ ПРО ЗВІРЯТ. П. РЕБРО «КЛАДОЧКА-ЗАГАДОЧКА». Г. МАЗУР «ВИГАДЛИВЕ СЛОНЕНЯ»
Мета: вдосконалювати навички правильного, виразного читання; розвивати мовлення, пам'ять, фантазію учнів; виховувати любов до тварин.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
На лозі — оса, а в лозі — коза.
2) Робота над чистомовкою.
На-на-на — бачу сірого слона.
Но-но-но — довгий хобот у нього.
Ну-ну-ну — яблука даю слону.
Ни-ни-ни — люблять яблука слони.
Ні-ні-ні — дайте яблук і мені.
2. Читання тексту В. Паронової «сперечались овочі»
3. Робота над загадками
• Не кравець, а все життя з голками ходить. (Їжак)
• Довгі вуха, куций хвіст,
Невеликий сам на зріст.
На городі побував,
Нам капусту попсував.
Довгі ноги — скік та скік...
Ми погнались, він утік... (Зайчик)
• Хто в зиму холодну ходить злий та голодний? (Вовк)
• уночі не спить, мишей сторожить. (Кішка)
• З хазяїном дружить, будинок стереже.
Живе під ґанком, а хвіст колечком. (Собака)
III. РОБОТА ЗА «ПІСЛЯБУКВАРЕМ» (с. 94-96)
1. Опрацювання вірша П. Ребра «Кладочка-загадочка»
1) Мовчазне читання вірша учнями.
— Який у вас настрій після читання вірша? Чому?
— Про кого ви читали?
— Як ви розумієте вислів «кізочка прудка»?
— Яка пригода сталася з кізкою?
2) Виразне читання вірша.
— Дайте відповідь на питання, що стоїть у кінці вірша.
Фізкультхвилинка
2. Опрацювання сторінки «Читай і збагачуй свої знання і вміння» (с. 95)
1) Читання слів у стовпчиках.
— Швидко читайте, правильно вимовляйте!
• Читання трискладових, двоскладових слів.
• Читання слів з наголосом на першому складі.
• Читання «ланцюжком».
• Читання стовпчиків слів кілька разів, щоразу швидше і швидше.
• Читання слів-родичів.
2) Гра «Складай-читай».
— утворіть пари слів.
кладочка
лежить, біжить, прудка, вузька
кізочка
3) Гра «Розпізнай тварину за описом».
• Сірий, полохливий, довговухий — ...
• Руда, пухнаста, хитрюща — ...
• Маленький, сіренький, колючий — ...
4) Гра «Хвости».
— Закінчіть речення.
Полохливий як...
Голодний як...
Хитрий як...
Сильний як...
Колючий як...
Почервонів як...
5) Робота над загадкою-добавлянкою Л. Вознюк.
3. Опрацювання сторінки «Читай і світ пізнавай». Читання оповідання Г. Мазур «Вигадливе слоненя» (с. 95)
— Яких тварин побачили діти в зоопарку?
— Що здивувало слоненя, коли воно побачило дітей?
— Чому діти аплодували слоненяткові?
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
— Про яких тварин ішлося у творах?
— Що нового ви дізналися на уроці?