Розробки уроків - Навчання грамоти - Читання 1 клас - ІІ семестр - (за підручником М. С. Вашуленка)

ПІСЛЯБУКВАРНИЙ ПЕРІОД

Урок 109. ДОБРЕ ВІРНИХ ДРУЗІВ МАТИ. С. ЖУПАНИН «БДЖІЛКА І СВІТЛЯЧОК». «ДО ПЕРШОГО ДОЩУ» (за В. Осєєвою)

Мета: вдосконалювати навички правильного свідомого читання, збагачувати словниковий запас; розвивати вміння зв'язно відповідати на запитання, творчість, спостережливість; виховувати почуття дружби.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Мовленнєва розминка

1) Робота над скоромовкою.

Даринка дарує Діні дині.

2) Робота над чистомовкою.

За-за-за — там іде коза.

Зу-зу-зу — ми ведем козу.

Зи-зи-зи — сіно відвези.

Са-са-са — ось летить оса.

Су-су-су — ми побачили косу.

Си-си-си — прилетіли оси.

Це-це-це — кругле яйце.

Єць-єць-єць — сірий заєць.

2. Читання текстів В. Чухліба «Голубий дощик», Г. Бойка «Дощик, дощик»

3. Робота над загадками

• Зимою спить,

Літом бринить,

Понад садами літає,

Солодку росу збирає. (Бджола)

• Ліхтарик маленький Влітку вночі

Блимає в кущі. (Світлячок)

III. РОБОТА ЗА «ПІСЛЯБУКВАРЕМ» (с. 76-78).

1. Опрацювання вірша С. Жупанина «Бджілка і світлячок»

1) Самостійне напівголосне читання вірша учнями.

— Чи цікаво було вам читати цей вірш?

2) Вибіркове читання.

— Чи хвилювалися ви, читаючи вірш? Коли? Прочитайте ці рядки.

— Прочитайте рядки, де написано, як світлячок заспокоював бджілку. Передайте голосом та інтонацією доброту, ніжність.

— Прочитайте речення, яким закінчується вірш. Поясніть, як ви розумієте ці слова.

3) Робота в парах.

— А у вас є друзі? Що означає дружити?

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання сторінки «Читай і збагачуй свої знання і вміння» (с. 77)

1) Читання складів.

— Швидко читайте, правильно вимовляйте!

Звуки [дж], [дз], [дз’] — вимовляйте злито, як один звук.

2) Читання слів у стовпчиках.

— Прочитайте слова вголос спочатку повільно, а потім — швидко.

дзвін

дзьоб

джем

дзвінок

дзьобик

джміль

дзвіночок

дзьобати

джерело

дзвінкий

дзьобнути

бджола

дзвеніти

дзьобатий

бджілка

3) Робота в парах.

— Відведіть погляд і пригадайте прочитані слова. Перевірте свою пам’ять: назвіть слова сусіду по парті.

4) Робота над скоромовкою Л. Вознюк.

— Повправляйтеся у швидкому і правильному читанні скоромовки. Прочитайте кілька разів.

3. Опрацювання сторінки «Читай і світ пізнавай». читання оповідання за В. Осєєвою «до першого дощу» (с. 78)

1) Читання оповідання вчителем.

2) Аудіювання.

• Як звали дівчаток?

[  ] Оленка і Марійка

[  ] Марійка і Тетянка

• Що трапилося, коли дівчатка йшли вулицею?

[  ] Почався дощ

[  ] загримів грім

• Що запропонувала Тетянка?

[  ] Відкрити парасольку

[  ] накритися Марійчиним плащем

• Що сказала вчителька?

[  ] Як тобі не соромно!

[  ] Ваша дружба до першого дощу.

3) Читання оповідання учнями.

— Про що попросила Тетянка подругу, коли почався сильний дощ?

— Чому Марійка відмовила? Як треба було вчинити?

4) Робота в групах.

Діти складають продовження цього оповідання і висловлюють свої думки щодо поведінки обох дівчаток.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобалися вам опрацьовані твори?

— Чого вони вас навчають?