ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ

РОЗДІЛ ІІІ. ЛІТЕРАТУРНО-ХУДОЖНЯ ТВОРЧІСТЬ

 

6. ЗОВНІШНЯ ФОРМА ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ

 

6.2.Художньо-мовленнєва організація літературного твору

 

6.2.4. Синтаксичні засоби увиразнення мовлення (стилістичні фігури)

 

6.2.4.7. Тавтологія

 

Тавтологія (від грец. ταύτό — те саме і λόγοζ — слово) — це стилістична фігура, що ґрунтується на однокореневому повторі попереднього слова: диво дивне, темниця темна, тьма-тьмуща і т. д. Як і плеоназм, тавтологія немотивована логічно і вводиться в текст зі стилістичних міркувань. Найтиповішим уживання цієї фігури є для народнопоетичної творчості, проте досить часто вона трапляється й у літературній поезії: «У чужую сторононьку, // Да на чужу чужиноньку» (народна пісня);

Прощаннячко, прощай. Ця місячна соната.

Прощаннячко, прости... Який скорботний сніг.

Прощаннячко. Щока... Щока. І краплі м'яти.

І сіра пелена на перламутрі сліз...

(С. Сапеляк)

>