IV. Література XX ст.
1. До якої когорти митців слід віднести І. Драча?
А «П’ятдесятники»;
Б «шістдесятники»;
В «розстріляне відродження»;
Г поет нью-йоркської групи.
2. Укажіть назву першої збірки І. Дрйча, у якій відбулося зближення «космічних» і «земних» мотивів.
А «Соняшник»;
Б «Балади буднів»;'
В «Корінь і крона»;
Г «Американський зошит».
3. Укажіть літературознавчий термін за його визначенням: вірш без рими і розміру
з довільним чергуванням рядків різної довжини.
А Сонет;
Б верлібр;
І В білий вірш;
Г олександрійський вірш.
4. До якої збірки увійшли твори «Балада про соняшник», «Етюд про хліб»?
А «Соняшник»;
Б «Київське небо»;
В «Протуберанці сонця»;
Г «Балади буднів».
5. Який реальний образ «перевтілюється» в соняшник (за «Баладою про соняшник»
І. Драча)?
А Сам поет;
Б дід поета;
В хлопець;
Г Т. Шевченко.
6. Кого (що) представлено в алегоричних образах соняшника і сонця у «Баладі про
соняшник» І. Драча?
А Україну й українців;
Б поета і поезію;
В «материкових» українців і емігрантів;
Г реальне і фантастичне;
Д матір і дитину.
7. Який художньо-виражальний засіб використовує І. Драч у рядку «Поезіє, сонце моє оранжеве!» з «Балади про соняшник»?
А Епітет;
Б порівняння;
В літоту;
Г гіперболу;
Д метафору.
8. Укажіть найбільш влучне жанрове визначення твору Л. Костенко «Маруся Чурай». А Драматична поема;
Б історична драма;
В історичний роман;
Г історична пісня;
Д мелодрама.
9. Визначте віршовий розмір поезії Ліни Костенко за поданим фрагментом.
Страшні слова, коли вони мовчать,
Коли вони зненацька причаїлись,
Коли не знаєш, з чого їх почать,
Бо всі слова були уже чиїмись.
А Хорей;
Б ямб;
В дактиль;
Г амфібрахій;
Д анапест.
10. У вірші Л.Костенко «Українське альфреско» порушено проблему:
А Екології;
Б збереження мови;
В батьків та дітей;
Г взаємин вождя і мас;
Д самотності.
11. Розмістіть назви перших п'яти розділів твору «Маруся Чурай» у правильному порядку:
А «Полтавський полк виходить на зорі»;
Б «Сповідь»;
В «Страта»;
Г «Гінець до гетьмана»;
Д «Якби знайшлась неопалима книга»;
Е «Весна, і смерть, і світле воскресіння».
12. Установіть відповідність між рядками з творів Ліни Костенко та засобами образності, вжитими в них.
1 Поезія - це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі
2 Одного прошу: у мою дитину Не кидайте словами, як багном
3 І дзвонять дзвони,
Дзвонять, дзвонять дзвони
По всій Полтаві, по усіх церквах
4 Навшпиньки виглядають жоржини через тин
А персоніфікація
Б звертання
В порівняння
Г метафора
Д повтор