IV. Література XX ст.
1. До якого літературного роду належить переважна більшість творів Миколи Куліша?
А Лірика; В драма;
Б епос; Г ліро-епос.
2. Позначте, з яким театром найтісніше пов’язана діяльність М. Куліша-драматурга.
А Київським театром Миколи Садовського;
Б «Березолем»;
В Київським театром ім. Івана Франка;
Г українським театром корифеїв.
3. До якого жанру М. Куліш відніс свій твір «Мина Мазайло»?
А Трагікомедія; В трагедія;
Б сатирична комедія; Г психологічна драма.
4. Хто з персонажів п’єси «Мина Мазайло» виступає основним опонентом войовничого міщанства?
А Мина Мазайло; В Уля;
Б Рина; Г Мокій.
5. Яка сюжетна колізія є фіналом п’єси «Мина Мазайло»?
А Уля, покохавши Мокія, вимушена виїхати до Одеси;
Б поява у газеті інформації про звільнення Мини з посади «за систематичний і зловмисний опір українізації»;
В нагородження Мини орденом «за систематичну підтримку українізації»;
Г нагородження Мини «за систематичний і зловмисний опір українізації»;
6. Укажіть справжнє прізвище Остапа Вишні.
А Губенко;
Б Фітільов;
В Рудченко;
Г Лозов’ягін;
Д Очерет.
7. Укажіть жанр за його визначенням; невеликий літературно-публіцистичний твір, призначений для газети або журналу, де в сатиричному плані зображуються негативні суспільні явища та вади окремих осіб.
А Фейлетон;
Б нарис;
В сатиричне оповідання;
Г гумореска.
Д новела.
8. Ким постає оповідач у «Мисливських усмішках» Остапа Вишні?
А Вправним мисливцем;
Б любителем природи;
В самозаглибленим митцем, що шукає в природі натхнення;
Г вправним кухарем;
Д талановитим письменником.
9. Укажіть жанр, який започаткував Остап Вишня.
А Фейлетон;
В усмішка;
Г автобіографічне оповідання;
Г новела;
Д гумореска.
10. Що не с характерним для творчого стилю Остапа Вишні?
А Дотепність;
Б колоритні діалоги як засіб характеристики персонажів;
В використання яскравих пейзажів;
Г застосування кінематографічного прийому «напливу»;
Д поєднання різних лексичних шарів і стилів у межах одного твору.
11. Установіть відповідність між фрагментом із «Мисливських усмішок» Остапа Вишні і художньо-виражальним засобом.
1 «Та там з одного набою торік по двадцять чотири качки били. П'ять набоїв - сто двадцять штук. Самий крижень, майте на увазі. Важка птиця: більш як сто двадцять штук не піднесете!»
2 «Тихше, тихіне, не диши, нас почують комиші»
3 «На зеленому килимі, під задумливою вербою...»
4 «Лисицю найвигідніше полювати взимку, коли земля натягне на себе білу-білу та пухку-пухку ковдру і задрімає зимовим спокійним сном»
5 «Біля Борисполя, на озерах, качви тієї, ну, як хмари! Повірте, як випливуть, ну, як тої ряски!»
А персоніфікація;
Б гіпербола;
В епітети,
персоніфікація;
Г епітети;
Д порівняння, синекдоха.
12. Установіть відповідність між 'реплікою і персонажем п’єси М. Куліша «Мина Мазайло»:
1 «Улю!.. Братик мій Мокій збожеволів од своєї укр- мови, ти розумієш?»
2 «Мене обдурив, а я покохала не Мазайла, а Мазалова чом не сказав?»
3 «“Харків” - написано. Тільки що під’їхала до вокзалу, дивлюсь - отакими великими літерами: “Харків”. Дивлюсь - не “Харьков” , а “Харків”. Нащо питаюсь, ви нам іспортілі город?»
4 «А не забули ще... Пахнєт сеном над...»
5 «їхня українізація - це спосіб виявити всіх нас, українців, а тоді знищити разом, щоб і духу не було... Попереджаю!»
А Мазайлиха;
Б тьотя Мотя;
В дядько Тарас;
Г Рина;
Д Баронова-Козино.