Підготовка до ЗНО та ДПА з української літератури

III. Література кінця XVIII — початку XX ст.

 

Тест № 7

1. Розкрийте підтекст авторських слів «Той .мурує, той руйнує» з поеми «Сон» («У всякого своя доля...»).

А Ідеться про недосконалість суспільства, де працю одних використовують і нищать інші;

Б показано великі можливості вибору професії членами суспільства;

В мається на увазі уміння однієї людини виконувати декілька доручень одночасно;

Г автор хоче сказати: хто працює, того й поганяють.

2. Яка поема Т. Шевченка має аналог у його образотворчій спадщині?

А «Катерина»;

Б «Кавказ»;

В «Сон» («У всякого своя доля...»);

Г «Гайдамаки».

3. Ідея поеми «Кавказ» - це критика:

А кріпосницької системи царської Росії;

Б національної ворожнечі між народами Кавказу й росіянами;

В загарбницької політики царської Росії;

Г байдужого ставлення інтелігенції до історичної пам’яті.

4. Назвіть твір, у якому звучить заклик до боротьби за національне та соціальне

звільнення:

Борітется - поборете,

Вам Бог помагає!

А «Сон» («У всякого своя доля...»);

Б «Гайдамаки»;

В «І мертвим, і живим...»;

Г «Кавказ».

5. Який мотив не є характерним для поезії циклу «В казематі» Тараса Шевченка?

А Туга, відчуття самотності;

Б викриття зла, що несе солдатчина;

В смуток за молодістю;

Г оспівування краси природи України і праці селян.

6. Який художньо-виражальний засіб використаний у рядках поезії «Мені однаково...»: «На нашій - не своїй землі»?

А Оксиморон;

Б антитеза;

В порівняння;

Г гіпербола;

Д метафора.

7. У якому творі Тарас Шевченко висловлює оптимістичну віру в майбутнє українського народу словами: «святая на землю правда прилетить»?

А «Заповіт»;

Б «Ісаія. Глава 35»;

В «До Основ’яненка»;

Г «І мертвим, і живим...»;

Д «Мені однаково».

8. Укажіть літературознавчий термін за його визначенням: злобне, в’їдливе висміювання глибоких вад вдачі персонажа, подій та явищ громадського життя...

А Іронія;

Б гумор;

В гротеск;

Г сарказм;

Д гіпербола.

9. Укажіть схематичний варіант римування у фрагменті поезії Т. Шевченка:

Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

А аабба

Б аббаб

В абаба

Г ааббб

Д абааб

10. Використання художнього прийому сну в однойменній поемі Т. Шевченка дало авторові змогу (переважно):

А передати настрій і почуття героя, власні думки з приводу існуючої соціальної нерівності;

Б уникнути розкриття гостро-соціальних проблем;

В показати всю панораму суспільного життя Російської імперії XIX ст.;

Г додати фантастичності в сюжет;

Д продемонструвати контраст між Росією та Україною.

11. Установіть відповідність між твором та часом його написання.

1 «Катерина»;

2 «Мені однаково...»;

3 «Сон» («Увсякого своя є доля...»).

4 «Кавказ»

А 1838 р.

Б 1839 р.

В 1844 р.

Г 1845 р.

Д 1847 р.

12. Установіть відповідність між фрагментом твору Т. Шевченка і назвою:

1 «Наша дума, наша пісня Не вмре, не загине...

От де, люде, наша слава,

Слава України!»

2 «Все йде, все минає - і краю немає, Куди ж воно ділось? Відкіла взялось?»

3 «В, своїй хаті своя й правда,

І сила, і воля»

4 «Малого сліду не покину ,

На нашій славній Україні,

На нашій - не своїй землі»

5, «Од молдованина до фіна На всіх язиках все мовчить,

Бо благоденствує!»

А «Кавказ»;

Б «Мені однаково...»;

В «І мертвим, і живим, і ненарожденим...»;

Г «Кавказ»;

Д «До Основ’яненка».