Українська літератураТеоріяКаталог авторів5-12 класПартнери

ЗНО 2014
Біографії
Реферати та статті
Скорочені твори
Твори 12 класів
Твори 11 класів
Нелітературні твори
Конспекти уроків
Хрестоматія
Критика
Аудіокниги
Велика Перерва
Увага "АКЦІЯ"
Інші предмети











Наш сайт купує конспекти уроків з української та зарубіжної літератури
Реферат, курсова, контрольна, дипломна робота, твір. Скористайтесь пошуком. Ви знайдете всі необхідні матеріали. =>>>>>>>>

ГЕЙДЕНСТАМ, Карл Густав Вернер фон

(1859 - 1940)

ГЕЙДЕНСТАМ, Карл Густав Вернер фон - творчість письменника

ГЕЙДЕНСТАМ, Карл Густав Вернер фон (Heidenstam, Carl Gustaf Verner von — 06.07.1859, Ольсхаммар - 20.05.1940, Евралід) - шведський письменник, лауреат Нобелівської премії з літератури 1916 р.

Гейденстам, за висловом вітчизняної критики, — «найяскравіша зірка в сузір'ї самобутніх митців, котрі відродили шведську поезію наприкінці XIX століття». Він народився 6 липня 1859 р. в Ольсхаммарі, що у Південній Швеції, в старовинній аристократичній сім'ї. З дитинства хворів, тому після здобуття початкової освіти батьки послали його навчатися за кордон, у південні країни Середземномор'я. Гейденстам багато мандрував по Близькому Сходу, Греції та Італії, а після повернення у Швецію в 1890 р. батько, помітивши здібності сина до малювання, відправив його у Париж, де той вивчав живопис у Школі вишуканих мистецтв. З 1886 р. разом із дружиною-швейцаркою Гейденстам мешкав у середньовічному замку в Північній Швейцарії, де познайомився з А. Стріндберґом, а в 1887 p., після повернення у Швецію, оселився в рідному Ольсхаммарі, де й прожив до самої смерті.

Дебютував Гейденстам як поет збіркою «Пілігримство та роки мандрів» («Vallfart och vandringsar», 1888), вірші з якої, навіяні мандрівкою Середземним морем, були сповнені східної екзотики та дитячими спогадами. Вже перша збірка зробила Гейденстама популярним, а через деякий час він став одним із лідерів неоромантичного напряму в шведській поезії. Свої естетичні погляди Гейденстам обґрунтував у літературному маніфесті «Ренесанс» («Renassans», 1889), де протиставив неоромантизм натуралізму, а також у присвяченому Середземномор'ю романі «Ендіміон» («Endymion», 1889) і експериментальному романі «Ганс Альєнус» («Hans Alienus», 1892), де чергуються вірші та проза, а постать головного героя інтерпретує фаустівські мотиви.

Найдовершенішою частиною літературного спадку Гейденстама є його поезія, у якій з роками посилювалися історичні, національно-патріотичні та релігійні мотиви: збірки «Вірші» («Dikter», 1895), «Народ» (1902), «Нові вірші» («Nya dikter», 1915), «Останні вірші» («Sista dikter», вид. 1942 p.). Паралельно письменник продовжував звертатися й до прози, у якій також домінує тематика героїчного історичного минулого Швеції: одна з найпопулярніших прозових книг, своєрідний національний міф «Війни Карла ХІІ» (1898), збірка новел «Святий Юлій і змій» («Sankt Goran och draken», 1900), романи «Древо Фолькунґів» («Folkunga trader», 1905— 1907), «Паломництво святої Бірґіти» («Heliga Birgittas pilgrimsfard», 1901), двотомна поема у прозі «Шведи та їхні вожді» («Svenskarna och deras hovdingar», 1908-1910). У 1916 p. письменнику була присуджена Нобелівська премія з літератури «як визначному представнику нової епохи в світовій літературі», після цього Гейденстам більше не писав художніх творів. Його останнім твором стала мемуарна книга «Коли квітнули каштани» («Nar kastanjerna blommade»), яка вийшла друком вже після смерті автора, у 1941 р.



В. Назарець



Яndex
 
Loading...
Google