Підготовка до ЗНО з української літератури

Тема. П. КУЛІШ. КРЕДО МИТЦЯ, ЙОГО РОМАНТИЧНА ЛІРИКА («ТРОЄ СХОТІНОК», «ЗАВОРОЖЕНА КРИНИЦЯ»)

 

1. Пишно-прохолодними у творі названі («Троє схотінок»):

А Царські палати.

Б «Схотінки».

В Вертогради.

Г Стосунки ліричного героя і Мадонни.

 

2. Характеризуючи себе, поет зазначає, що у нього «мислі»...

А Критично налаштовані.

Б Благородні.

В Кращі, ніж у світових митців.

Г Здатні оспівати красу людини праці.

 

3. Мадонна у житті письменника...

А «Сяятиме у хмарні минути».

Б Сприятиме «веселому у серці сміху».

В Збагачуватиме «душу добрим ладом».

Г Популяризуватиме його творчу спадщину.

 

4. Чарівний сад, що «процвітав ... в ограді» належав («Заворожена криниця»):

А Знатному монарху.

Б Державному музею.

В Сестрі ліричного героя.

Г Усім, хто вміє шанувати красу природи.

 

5. Чим захоплювався ліричний герой у саду?

А Кінамоном і нардами.

Б Буйним Аквілоне.

В Єфратом.

Г Виноградником.

 

6. Квіти у траві нагадували герою...

А Блискучі намистинки.

Б Сяючі вогники.

В Смарагдові перла.

Г Зорі.

 

7. Який плід у творі сповнений дивних солодощів?

А Виноград.

Б Груша.

В Інжир.

Г Гранат.

 

8. Гудіння бджіл порівнюється...

А З тихим дзвоном.

Б Помірним співом вітру.

В Мелодійною мовою природи.

Г Серцебиттям коханої ліричного героя.

 

9. Заворожена криниця була схована...

А Під гіллями калини.

Б За кущами шипшини.

В Серед саду-винограду.

Г За високими квітучими травами.

 

10. Криниця для ліричного героя — це...

А Згадка про рідну домівку.

Б Для серця відрада.

В Місце, де він може забути про життєві негаразди.

Г Пам’ять про його перше кохання.

 

11. Водиця вважалася завороженою і заклятою, аби:

А Люди не користувалися нею.

Б Поет остерігався її.

В Нею не зрощувався сад.

Г Підкреслити її таємничість і прихованість.

 

12. Звертаючись до вітру, поет просить його, щоб він...

А Розносив аромати саду довкола нього.

Б Не псував ніжних квіток.

В Повіяв чарами на воду.

Г Приніс на своїх крилах щастя людям.