загрузка...
Зарубіжна літератураТеоріяКаталог авторів5-12 класПартнери
Біографії
Нові скорочені твори
Cкорочені твори
Статті
Твори 12 класів
Шкільні твори
Новітні твори
Нелітературні твори
План уроку
Народна творчість
Казки та легенди
Давня література
Український етнос
Аудіокнига
Велика Перерва
Актуальні матеріали
Увага "АКЦІЯ"
Інші предмети











Компьютерная и бизнес литература от лучших издателей по лучшим ценам


Наш сайт купує конспекти уроків з української та зарубіжної літератури
Реферат, курсова, контрольна, дипломна робота, твір. Скористайтесь пошуком. Ви знайдете всі необхідні матеріали. =>>>>>>>>

Творчі роботи наших відвідувачів


Автор: Олена Акульшина
Твір на тему

Традиції класицизму в комедії Фонвізіна «Недоросль»

Класицизм – літературний напрям, котрий існував у XVIII на початку XIX ст. Для нього характерні висока громадянська тематика, яка вимагала, щоб в імя загальнодержавних задач у жертву приносилося все особисте; строге дотримання певних норм і правил. Письменники-класицисти знаходили незмінні для всіх часів зразки прекрасного в памятках античного мистецтва. У цьому напрямі існував чіткий поділ літературних жанрів на «високі» та «низькі». Предметом високих жанрів (поеми, оди, трагедії) могло бути вище, духовне життя, а головними героями – лише царі та аристократи. Зміст низьких жанрів (сатири, комедії, байки) зводилося до зображення життя приватного, буденного.

Класицизм розвязував завдання виховання людини-громадянина. Поведінка оточення справляє вирішальний вплив на особистість дитини: доброчесне чи порочне, воно служить прикладом для наслідування. Ідеалом тієї епохи оголошується людина, здатна приносити суспільну користь, для якого інтереси держави вищі за особисті. У комедії зверталась увага на негативні явища дійсности. Мета комедій, за класицизмом, просвічувати, висміюючи недоліки, виховувати сміхом.

Найвидатнішим твором драматургії класицизму в російській літературі XVIII ст. є комедія Д. Фонвізіна «Недоросль». У побудові своєї пєси автор точно дотримується правил класицизму: «Недоросль» складається з пяти канонічних актів, і в кожному дотримано правило триєдностей – дії, часу та місця. Події у творі відбуваються протягом однієї доби та в одному місці – у будинку поміщиці Простакової.

Згідно з правилами класицизму дійові особи комедії поділяються на порочних і доброчесних, причому автор відображає глибокий соціальний конфлікт між передовою дворянською інтелігенцією та реакційними поміщиками-кріпосниками, а у фіналі п’єси злі караються, добрі торжествують: Простакова за зловживання своєю владою позбавлена прав над селянами, її маєток узято під опіку.

Образи позитивних персонажів комедії схематичні в дусі класицизму – це Правдін, Стародум, Милон, Софія. Подібно до цих героїв, негативних персонажів твору наділено прізвищами, котрі говорять самі за себе, і за ними можна судити про кожного з цих людей: Простаков, Вральман, Скотинін.

Три теми проходять крізь драматичний твір Фонвізіна – це тема виховання, кріпосного права та державного устрою Росії.

Тема виховання та освіти здавна глибоко хвилювала драматурга. На його думку, у правильному вихованні корениться єдине надійне джерело порятунку від духовної деградації суспільства. Фонвізін поставив питання про те, яким має бути істинний дворянин і чи відповідає російське дворянство своєму призначенню.

Інша проблема «Недоросля» - проблема кріпосного рабства: жахливе становище російських кріпосних, відданих у цілковите володіння поміщикам, неприпустиме свавілля дворян. Письменник, висловлюючись а приборкання поміщиків-невігласів, показує, що віра в Катерину II безглузда. Отож комедія Дениса Фонвізіна «Недоросль» відбила найважливіші та найгостріші проблеми російського життя. Письменник вважав, що найголовніша зброя справжнього комедіографа – це сміх, оскільки порок можна й потрібно відображати смішним.



Яndex
 
Loading...
Google