У 1970-х роківXVIIст. почався рух «Бурі та натиску» на чолі з критиком Й. Гердером та Й. Ґете. Вони вважали почуття основним мірилом дійсности. Їхнім ідеалом була природна людина, не зіпсована навколишнім світом, його звичками та забобонами; людина, яка не розучилася відрізняти Добро та Зло. Такий Прометей Ґете – творець, майстер, художник.
Але якщо Добро просте та легко впізнаване, то Зло має багато образів, які не завжди можна зрозуміти. Трагедія починається відчайдушними роздумами Фауста про те, що науки, які він опанував, не наблизили його до істини. Іще до появи Мефістофеля він вирішує жити й боротися заради істини, сам того не розуміючи, на який подвиг наважується.
Мрія про загальне благо и жага особистого щастя, прагнення утвердити власні уявлення про справедливість і розуміння права вільного волевиявлення всіх людей, необхідність земного блаженства – ось Фауст. Постійне невдоволення – запорука духовної величі. Людська душа стає полем нескінченної битви, і, щоб не пасти жертвою Зла в цій баталії, Фауст має навчитися істини.
Далі головний герой починає розглядати проблему Добра та Зла на рівні символів. Автор приходить до думки, що тільки труд в ім’я людей, боротьба за щастя народів відкриють велику Істину.
Йому здається, що на морському узбережжі будується Місто Щастя. При цьому, щоб розчистити місце, Мефістофель спалює будиночок Філемона та Бавкіди, і це була зворотний бік подвигу старого лікаря Фауста…
«Буря та натиск» - так назвали колись молоді романтики свій напрямок у мистецтві та думки. Вони посіяли вітер.
Ми живемо в бурю, і перед сучасними Фаустами ще більш складні питання. В ім’я своїх пошуків Фауст Ґете пожертвував Маргаритою, ціна атомної бомби Оппенгеймера – тисячі хіросімських Маргарит. Великий і відповідальний обов’язок мають сучасні вчені… Клонування. Генна інженерія. Психотропна зброя. Геофізична зброя. Так що ж, зупинимося? Чи будемо шукати шляхів, на яких Добро не буде ставати Злом під сліпучим вогнем Істини?