загрузка...
Зарубіжна літератураТеоріяКаталог авторів5-12 класПартнери
Біографії
Нові скорочені твори
Cкорочені твори
Статті
Твори 12 класів
Шкільні твори
Новітні твори
Нелітературні твори
План уроку
Народна творчість
Казки та легенди
Давня література
Український етнос
Аудіокнига
Велика Перерва
Актуальні матеріали
Увага "АКЦІЯ"
Інші предмети











Компьютерная и бизнес литература от лучших издателей по лучшим ценам


Наш сайт купує конспекти уроків з української та зарубіжної літератури
Реферат, курсова, контрольна, дипломна робота, твір. Скористайтесь пошуком. Ви знайдете всі необхідні матеріали. =>>>>>>>>

Творчі роботи наших відвідувачів


Автор: Олена Акульшина
Твір на тему

Мотиви ранньої лірики Павла Тичини

Творчий шлях видатного українського поета Павла Тичини позначений болісними роздумами, тривожними передчуттями, художніми вершинами та невдачами…

Перша збірка П. Тичини «Сонячні кларнети» написана ніби на одному подиху, стільки в ній енергії, бадьорості, життєвої снаги та захоплення світом, його гармонією! Передусім це характерно для пейзажних мініатюр, в яких звучить мотив замилування людини природою з її звуками, барвами, тонами й відтінками. Ліричний герой лишається наодинці з нею та всесвітом, його внутрішній світ відкритий навстіж сонцю, радості, багатогранності та мінливості настроїв гаїв, полів, світанків.

Поезія «Гаї шумлять» починається з двох паралелізмів:

Гаї шумлять –

Я слухаю.

Хмарки біжать –

Милуюся.

Поєднання слухового й зорового образів увиразнює думку про єдність людини й природи, поет вживає точні порівняння, персоніфікації, яка посилює відповідність пейзажного малюнка настроям ліричного героя. Людська душа чекає на щось нове, незвідане, тому й мова поета – уривчаста, містить поєднання іноді різнорідних або безпосередньо не пов’язаних між собою понять. Поезія «Гаї шумлять» вражає й музикальністю, і цілковитою гармонією в змалюванні почуттів людини й настроїв природи.

Оптимістичне сприйняття світу та очікування чогось нового, незнайомого притаманні й поезії «Там тополі у полі…», а до поширеного образу тополі й у вірші «Світає…»:

Так тихо, так любо, так ніжно у полі

Мов свічі погаслі в клубках фіміаму,

В туман загорнувшись, далекі тополі

В душі вигравають мінорную гаму…

У цих рядках є певний дисонанс: чому лагідність і привабливість літнього ранку викликає сум, мінорні настрої, такі несподівані, алогічні для симфонії світання? Поет пояснює це в останній строфі рядком «Промінням схід ранить ніч, мов мечами». Таким поетичним виразом П. Тичина малює «роботу» сонця, володаря дня, порівнюючи його проміння з мечами.

Не можна не згадати ще одну поезію раннього Тичини – «Ой не крийся, природо…», присвячену осені. Яку гаму людських почувань вона викликає! У народній поезії та в свідомості людей ця пора року уособлює зрілість та втрату сил буяння, розквіту, молодості; щедрість і поступове згасання, відмирання всього живого, переходу його в інший стан. Поет викотристовує ці контрасти, протиставляє безгомінну, сумну осінь веселому, гомінливому літу.

…Ой там зірка десь впала, як згадка.

Засміялося серце у тузі!..

Відомо, що треба загадати бажання, коли з неба падає зірка; і воно неодмінно здійсниться. Чи не тому «засміялося срце у тузі»? Це несподіваний оксиморон, який у Тичини вплетено в персоніфікацію. Подібні творчі знахідки автора кристалізують думку, яка трансформується від першого рядка до останнього. Так, осінь – це смуток, але й лагідна, чарівна пора роздумів і надій.



Яndex
 
Loading...
Google