3.2. Урок-зустріч з поезією
На уроках літератури, присвячених вивченню поетичних творів, учитель повинен дбати, щоб учні не тільки опановували літературний матеріал, а й розвивали творче мислення, заглиблювалися в атмосферу пошуку. Тому слід підбирати такі завдання, які б стимулювали активність школярів, сприяли розвиткові творчих здібностей.
Не і виразне читання поетичних творів, яке сприяє проникненню у світ зображуваного, відкриттю краси і сили художнього слова, розвиткові художніх смаків учнів; і складання "асоціативних павутинок" та "анкет образу", що розвиває асоціативне мислення, яке веде до мислення діалектично-понятійного. Треба зазначити, що, пропонуючи такі завдання учням, учитель повинен передбачити відповідну послідовність дій, виконання яких вело б від сприйняття та відчуттів до уявлень і понять:
— знайомство з образом чи словом;
— спостереження над ним;
— визначення найважливіших ознак та властивостей;
— місце у ряді інших — подібних чи різних — образів, слів;
— аналіз виділених ознак, зв'язків;
— виокремлення і систематизація серед них загальних та індивідуальних;
— застосування образу, слова в інших умовах, стосовно інших об'єктів, які характеризуються такими ж чи подібними властивостями або ознаками.
На уроках, присвячених вивченню поетичних творів, доцільно використовувати музику, пісні. Це підсилює сприйняття почутого, прочитаного, викликає у школярів переживання, насолоду від прекрасного, бажання творити самому.