Розробки уроків - Українська література 7 клас - 2015 рік

Урок № 15. КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1

Мета:

•   навчальна: перевірити рівень засвоєння знань, рівень сформованості вмінь та навичок із вивчених тем;

•   розвивальна: розвивати уважність, логічне мислення;

•   виховна: виховувати старанність, відповідальність.

Тип уроку: контроль набутих знань та вмінь.

Обладнання: тести.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ

ІІІ. ІНСТРУКТАЖ ЩОДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

IV. ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ

І варіант

Початковий рівень

1. Розпач і біль матері за сина, який збирається в козацький похід, передано в пісні.

А «Гомін, гомін по діброві»;    Б «Ой на горі да женці жнуть»;

В «Стоїть явір над водою»;     Г «Над річкою бережком».

2.  Рядок коломийкового вірша має.

А 10 складів;                          Б 12 складів;

В 14 складів;                          Г 16 складів.

3.  Події, описані в повісті І. Франка «Захар Беркут», відбувалися.

А у XII ст.;                             Б у XIII ст.;

В у XIV ст.;                            Г у XV ст.

Середній рівень

1. Установіть відповідність між художнім засобом та його назвою.

1 «Мені так любо, любо стало,

А епітет

Неначе в Бога.»

Б метафора

2 «Ягня, здається, веселилось»

В порівняння

3 «Полюбила чорнобрива коза-

Г персоніфікація

ка дівчина»

 

4 «Мов прокинувся, дивлюся:

 

Село почорніло»

 

2. Назвіть ознаки балади.

Достатній рівень

Напишіть характеристику Тугара Вовка.

Високий рівень

Напишіть міні-твір «Зрадництво — найбільш ганебна риса».

ІІ варіант

Початковий рівень

1. У наведеному уривку з твору Т. Шевченка «Тополя»: «Чуло серце недоленьку, Сказати не вміло» використано такий художній засіб.

А порівняння;                         Б метафору;

В епітет;                                 Г гіперболу.

2.  За жанром твір І. Франка «Захар Беркут» — це...

А історичний роман;               Б історична повість;

В пригодницький роман;         Г оповідання.

3.  Коломийки найбільш поширені.

А в Західній Україні;                Б у Східній Україні;

В в Північній Україні;               Г в Південній Україні.

Середній рівень

1. Установіть відповідність між темою пісні та її назвою.

1  1 Відтворення складної долі чумаків

2  2 Туга матері за сином

3  3 Відтворення суму козака за рідною країною, його смерть на чужині

4  4 Проводи війська запорізького

А «Гомін, гомін по діброві»

Б «Стоїть явір над водою»

В «Ой на горі та й женці жнуть»

Г «Ой у степу криниченька»

2. Назвіть проблеми, порушені у творі І. Я. Франка «Захар Беркут». Достатній рівень

Що об’єднує всі різновиди суспільно-політичних пісень?

Високий рівень

Напишіть міні-твір «Автобіографічність творів Т. Г. Шевченка».

V. ПІДСУМОК УРОКУ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

► Прочитати першу книгу тетралогії «Таємний посол» — «Посол Урус-шайтана».