У КРАЇНІ ЗНАНЬ
Твори з науковою інформацією
Урок 114. ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ «У КРАЇНІ ЗНАНЬ»
Мета: узагальнити знання учнів за прочитаним розділом «У країні знань»; учити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати творчі здібності школярів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати любов до художнього слова, жагу до знань.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Урок читання починаємо,
Гарного настрою всім бажаємо.
Те, що вивчили — пригадаємо,
Поміркуємо, почитаємо.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА (див. додатковий матеріал до уроку на с. 106)
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в групах.
Гра «Чиє продовження краще?»
Учні презентують свої продовження повісті-казки Віктора Близнеця «Земля світлячків».
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Який розділ ми завершили вивчати?
— Сьогодні ми підіб’ємо підсумки роботи за розділом «У країні знань». Перевіримо здобуті знання, узагальнимо вивчений матеріал.
V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Гра «Чи уважний ти читач?»
Тестування
1. На якому автомобілі подорожував Петько з батьком і друзями?
а) «Жигулі»;
б) «Волга»;
в) «Нива».
2. За якими тваринами спостерігали друзі?
а) За видрами;
б) за бобрами;
в) за хохулями.
3. З якої країни приїхав до нас фікус?
а) З Індії;
б) з Єгипту;
в) з Греції.
4. Чого смертельно боялися печерні приблуди?
а) Грому;
б) води;
в) вітру.
5. У якій країні винайшли пергамент?
а) В Індії;
б) в Китаї;
в) в Греції.
6. Як звали батька Ольги Перевізниківни?
а) Святослав;
б) Мирослав;
в) Ярослав.
Відповіді: 1а; 2в; 3а; 4б; 5в; 6б.
2. Фізкультхвилинка
По чорниці вирушали,
Баночки всі прив’язали.
Нахилялись до кущів,
Брали ягоди мерщій.
А хто посуд весь набрав,
Той додому повертав.
3. Гра «З'єднай назву твору з його автором»
«Свідки минулих епох» | Віктор Близнець |
«Гості з далеких берегів» | Антін Лотоцький |
«Ольга Перевізниківна» | Анатолій Давидов |
«Земля світлячків» | Паола Утевська |
4. Гра «Впізнай, чий голос»
• В основному, Іро, через ваш жіночий рід постраждали хохулі. Ще в середині минулого століття вони зустрічалися досить часто. (Петько. АнатолійДавидов «Свідки минулих епох»)
• Крім хохулі, сподіваюся, зустрінемо тут вухатого їжака, байбака; можливо, нам трапиться й перев’язка, а з птахів — степовий орел, орел-карлик. (Володимир Іванович. Анатолій Давидов «Свідки минулих епох»)
• Мудро ви сказали, вчителю! Я зрозумів вас, вчителю! І от що придумав: кручу! Кручу для ворогів! І облогу з живого вогню. (Сиз. Віктор Близнець «Земля світлячків»)
• До вас, Вертутію! Коли б там, у вас, не походили оці брудні лаписька! (Мармусія. Віктор Близнець «Земля світлячків»)
• Гарна, добра дитино! Якийсь невідомий віщий голос говорить мені, що тебе жде велика слава. Будеш княгинею! (Старець. Антін Лотоцький «Ольга Перевізниківна»)
• Але його прапрабабуся чи прапрадідусь дуже довго мандрували, поки в тьоті Оксани опинилися. Здалеку фікус до нас приїхав. (Дідусь. ПаолаУтевська «Гості з далеких берегів»)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Закінчи речення»
• Сьогодні на уроці я вчився...
• Мені було цікаво...
• Свою роботу на уроці оцінюю...
• Урок завершую з... настроєм.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відповідати на запитання рубрики «Повтори і пригадай» (с. 152).



