II семестр
З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження)
ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4
Урок 84. КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ГАННА ЧУБАЧ «РОСА»
Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю української поетеси Г. Чубач; удосконалювати навички читання віршованих творів; навчати сприймати зміст поезії на слух; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість; виховувати любов до природи, художнього слова.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над чистомовкою
Ла-ла-ла — бігла край села.
Ля-ля-ля — зелене гілля.
Та-та-та — спіймали кота.
Тя-тя-тя — довести до пуття.
Ду-ду-ду — У кіно піду.
Дю-дю-дю — зустріну суддю.
Са-са-са — вкусила оса.
Ся-ся-ся — малина уся.
Зу-зу-зу — боюся грозу.
2. Робота над скоромовкою. Гра «Дощик»
Крокодил до крокодила
Приплива просити мила,
Бо набридло крокодилу
Умиватися без мила.
3. Гра «Розшифруй приказку»
13 | 1 | 5 | 9 | 10 | 12 | 2 | 3 | 8 | 4 | 7 | 11 | 6 |
неш | зга | ча | нем | не | же | я | но | ко | го | і | здо | су |
(Згаяного часу і конем не здоженеш.)
Вправа «Мікрофон»
— Поясніть, як ви розумієте зміст прислів’я.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра «Хто краще?»
Конкурс на краще виразне читання вірша.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— На сьогоднішньому уроці свої таємниці відкриє ще один вірш Ганни Чубач. Під час читання розмірковуйте, уявляйте, придивляйтеся, прислухайтеся.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Опрацювання вірша Г. Чубач «Роса» (с. 90)
1) Робота над загадкою.
• Йшла зоряниця,
Красна дівиця Через покоси,
Гублячи сльози.
Місяць дивився і засмутився,
Сонечко встало — сльози зібрало. (Роса)
— Чи доводилося вам бачити росу? Розкажіть про свої враження.
— Послухайте, як Ганна Чубач описує росу.
2) Виразне читання вірша вчителем.
— Яку картину ви уявляли, слухаючи вірш?
3) Словникова робота.
Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем.
Краса дах
навіть сріблом
вранці камінчиках
усміхаються скрапують
зливаються вкривають
— Прочитайте слова скоромовкою.
Фізкультхвилинка
Раз, два, три, чотири.
Три, чотири, раз, два.
Розболілась голова.
Треба трішки відпочити,
Щоб нового ще навчитись.
Підтягнулися, присіли,
Пострибали, знову сіли.
Вийшла пауза мала —
До роботи нам пора.
4) Гра «Бджілки».
Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі.
— Чим милується авторка твору?
— Як описує росу?
5) Виразне читання вірша учнями вголос.
— Прочитайте вірш уголос, передаючи замилування описаною картиною.
— Як ви розумієте виділені слова?
— Назвіть слова, що допомогли вам побачити колір, відчути рух.
6) Гра «Знайди риму».
Краса... (роса);
на траві... (як живі);
камінчиках... (промінчиках);
усміхаються... (зливаються);
на листках... (дах).
2. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання учнями тексту Василя Сухомлинського
— Порівняйте образи роси, створені Ганною Чубач і Василем Сухомлинським. Чим вони подібні й чим відрізняються?
— Який текст вам сподобався більше? Чому?
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Закінчи речення»
• Сьогодні на уроці я дізнався...
• Найбільше мені сподобалося...
• Я вчився...
• На наступному уроці хочу...
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Самостійно створити образ роси.



