УРОК 27
Тема. Контрольний тематичний твір за творчістю О. Довженка.
Мета: оцінити рівень розуміння та творчого підходу одинадцятикласників у висвітленні проблем, порушених у творах О. Довженка; формувати уміння і навички логічно висвітлювати власні думки, робити самостійні висновки.
Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення учнів.
Обладнання: літературно-критичні матеріали дослідників творчості О. Довженка, критерії оцінювання письмових висловлювань (Програма Українська література. 5—11 класи." — К., 2001).
Хід уроку
I.Організаційна частина.
II.Повідомлення теми та мети уроку.
III.Оголошення тем, які пропонуються для написання твору.
1. "Я народився і жив для добра і любові" (громадянський подвиг О. Довженка).
2. Гармонія людини і природи у повісті "Зачарована Десна" О. Довженка.
3. Трагедія українського народу в роки Другої світової війни (за твором "Україна в огні" О.Довженка).
4. "Щоденник" О. Довженка — викривальний документ тоталітарної системи.
IV.Ознайомлення з літературно-критичними матеріалами, які можуть допомогти у написанні твору, та вимогами до учнівського твору.
1. Полум'яне життя: Спогади про Олександра Довженка. — К., 1973.
2. Куценко М. Сторінки життя і творчості О. Довженка. — К., 1975.
3. Плачинда С. Олександр Довженко: Роман. — К., 1980.
4. Вдовенко Л. Відображення світогляду наших предків у повісті О. Довженка "Зачарована Десна"//Дивослово. — 1999. — № 11. — с. 42-45.
5. Коваль М. Справа О. Довженка // Український історичний журнал. — 1964.-№ 4.-С. 108-119. .
6. Рильський М. ...Вбила ненависть і зло: Доля кіноповісті О. Довженка "Україна в огні"//Літературна Україна. — 1980. — № 1. — С. 3.
7. Слоньовська О. Але душа моя вільна? О. Довженко через призму його "Щоденника" //Дивослово. - 1996. — № 9. — С. 39-42.
8. Степанишин Б. Дивосвіт Олександра Довженка. — К., 1994.
V.Систематизація матеріалу. Складання плану.
VI.Написання твору.