Річ у тім, що заручини, а тим паче сватання, паніки єднали наречену іі нареченого; після цього весілля було уже лише питанням часу. Недарма заручини, сватання, «дівчина зарученая» саме так і трактуються у народних піснях. В одній із них співається:
Бо моя Марійки та й заручена
З подругами та й розлучена
Гуляти їй та й заказано,
Світ-головку та й зав'язано.
Отже, погроза возного Тетерваковського вмотивовується не соціальними чинниками, а звичаєвими — морально-етичними і психологічними.
Відступ від узвичаєних, традиційних норм поведінки j не був характерний для дівчат-українок того часу. Проте такий нетрадиційний крок у поведінці Наталки (при всій традиційності інших рис її характеру) поглиблює конфлікт, наснажує його новим змістом, увиразнюючи водночас духовну висоту і самостійність простої селянської дівчини, що позбавлена матеріальних розрахунків у вирішенні родинних справ.